Türkiye’de omuz protezleri

omuz protezi Türkiye 1

Türkiye’de omuz protezi ameliyatı hakkında bilmeniz gereken her şey! İstanbul’da ortalama fiyat nedir? Türkiye’de başarılı bir omuz protezi için tavsiyelerimiz.

EniyiKlinik.com, Türkiye’de omuz prot ezi ameliyatı hakkında bilgi sağlar ve nitelikli cerrahlar ile bir ameliyat rezervasyonu yapmanıza yardımcı olur. Bu içerik yalnızca bilgi amaçlıdır ve bir tıp uzmanının tavsiyesinin yerini alması amaçlanmamıştır.

Türkiye’de omuz protezi ne kadara mal olur?

Türkiye’de bir omuz protezinin İstanbul’daki ortalama maliyeti 5.000 €’dur. İhtiyaçlarınıza bağlı olarak fiyat 4.000 € ile 7.000 € arasında değişebilir.

Omuz protezi nedir?

Omuz protezi (artroplasti), Türkiye’de sakatlık ve ağrıyı hafifletmek amacıyla glenohumeral eklemin tamamını veya bir kısmını değiştirmek için bir protezin kullanıldığı bir ameliyattır.

Omuz artroplastisi, İstanbul’da omuz ekleminin yapay bir eklem ile değiştirildiği cerrahi bir prosedürdür.

Omuz artroplastisi, omuz ekleminin artrit veya fiziksel yaralanma nedeniyle ciddi şekilde hasar gördüğü ve ilaç tedavisi ve yaşam tarzı ayarlamalarının hasarlı omuz ekleminin neden olduğu ağrı ve hareket kısıtlamalarını tedavi etmede başarısız olduğu durumlarda yapılır.

Türkiye’de omuz protezi ameliyatı nasıl yapılır?

• Omuzda önden bir kesi yapılır.
  • Sinirler, kaslar ve kan damarları bir tarafa taşınır.
  • Omuz eklem kapsülü kesilerek cerrahın eklemi görmesi sağlanır.
  • Humerus başının topu bir kemik testeresi kullanılarak çıkarılır.
  • Humerusun içindeki oyuk kazınır ve humerus bileşeninin metal gövdesini sabitlemek için bir boşluk oluşturulur.
  • Glenoid değiştirilecekse, yüzey kıkırdağını öğütmek için çapak adı verilen bir alet kullanılır.
  • Skapulada glenoid komponentin sapının sabitleneceği delikler açılır.
  • Daha sonra humeral ve glenoid bileşenler yerleştirilir ve humeral top sabitlenir.
  • Eklem sabitlendikten sonra doğru şekilde sabitlendiği kontrol edilir.
  • Cerrah eklem kapsülünü diker.
  • Sinirler, kaslar ve kan damarları orijinal konumlarına geri getirilir.
  • Kesi dikişlerle kapatılır ve bir bandajla örtülür.

Yapay omuz eklemi

İki tip omuz eklemi implantı vardır:

• Çimentolu: Çimentolu implant, metali kemiğe birleştiren bir tür epoksi çimento ile yerine sabitlenir.
  • Çimentosuz: Çimentosuz implant, dışarıdaki deliklerden oluşan bir ağdan oluşur ve kemik bu ağın içinde büyür. Son olarak implant kemiğe birleştirilir.

Yapay implant iki parçadan oluşur:

• Humerusbileşenleri: Eklemin topu olan humerus başı, humerus bileşeni ile değiştirilir. Metalden yapılmıştır.
  • Glenoid bileşen: Skapulanın bir parçası olan eklem boşluğu, glenoid bileşen ile değiştirilir. İki parçadan oluşur: güçlü, pürüzsüz bir plastik kaptan yapılmış soket ve kemiğe tutturulmuş metal bir plaka.

Türkiye’de omuz artroplastisi için nasıl hazırlanıyorsunuz?

• Hasta, ameliyat için iyi durumda olduğundan emin olmak amacıyla fiziksel muayeneden geçirilir.
  • Hasta Türkiye’de kan ve idrar testleri, röntgen ve kardiyogram gibi çeşitli muayenelerden geçmelidir.
  • Doktor, hastanın reçeteli veya reçetesiz aldığı tüm ilaçlar hakkında bilgilendirilmelidir.
  • Bunlar takviyeler, şifalı bitkiler veya ilaçlar olabilir. Hastanın almakta olduğu bazı ilaçlar ameliyattan iki hafta önce kesilebilir.
  • Hastanın herhangi bir hastalığı veya sağlık sorunu varsa Türk doktor bilgilendirilmelidir.
  • Hasta günde iki kadehten fazla alkol tüketiyorsa doktor bilgilendirilmelidir.
  • Hızlı bir iyileşme sağlamak için hasta sigarayı bırakmalıdır.

Ameliyat süresi: Yaklaşık 2 saat

Kabul günleri: 2 ila 3 gün

Anestezi: Genel anestezi

İyileşme:

Hastanın omzu, eklemdeki sertliği azaltan ve ağrıyı hafifleten bir sürekli pasif hareket makinesine bağlanabilir.

• Ameliyattan sonra fazla sıvıyı boşaltmak için bir drenaj tüpü kullanılabilir.
  • Hastanın kolunu dinlendirmek için bir askı kullanılır. Bu askı 4 ila 6 hafta boyunca geceleri takılmalıdır.
  • Hasta ameliyattan birkaç hafta sonra yemek yemek ve yıkanmak gibi hafif aktiviteleri yerine getirebilecektir.
  • Hasta ameliyattan sonraki 6 hafta içinde araba kullanabilecektir.
  • Hasta ameliyattan sonraki günden başlayarak bir rehabilitasyon programına uymalıdır.
  • Hastanın tamamen iyileşmesi için 6 ay ila 1 yıl gerekebilir.

Riskler :

Omuz artroplastisinin riskleri aşağıdaki gibidir:

• Ameliyat sırasında humerus kırığı
  • Tendonların kopması
  • Omuz dengesizliği
  • Glenoid implantın gevşemesi
  • Eklem çıkığı
  • Sinir veya kan damarlarında hasar
  • Kanama
  • Kan pıhtılaşması
  • Enfeksiyon

Ameliyat sonrası bakım:

Hasta birkaç ay boyunca rehabilitasyon programına devam etmelidir. Bir fizyoterapist, hastanın omzunun gücünü ve stabilitesini artıracak belirli egzersizleri yapmasına yardımcı olacaktır.

Hasta 5 ila 6 ay boyunca her 6 haftada bir doktorunu ziyaret etmelidir, bu süre zarfında Türk doktor hastanın ilerlemesini izleyecektir. Hasta, enfeksiyonu önlemek için herhangi bir cerrahi veya invaziv prosedürden sonra antibiyotik almalıdır. Buna diş prosedürleri de dahildir.

Aşağıdaki belirtiler ortaya çıkarsa derhal doktora haber verilmelidir:

• Yüksek ateş
  • Kesi yarasından aşırı drenaj.
  • kesi bölgesinde kızarıklık ve şişlik
  • Yoğun ağrı