Türkiye’de kök hücre tedavisi

kök hücre tedavi̇si̇ 1
Tarafından yazılmıştır William

Türkiye’de kök hücre tedavisi hakkında bilmeniz gereken her şey! İstanbul’da ortalama fiyat nedir? Türkiye’de başarılı kök hücre tedavisi için tavsiyelerimiz.

EniyiKlinik.com, Türkiye’de kök hücre tedavisi hakkında bilgi sağlar ve nitelikli cerrahlar ile bir operasyon rezervasyonu yapmanıza yardımcı olur. Bu içerik yalnızca bilgi amaçlıdır ve bir tıp uzmanının tavsiyesinin yerini alması amaçlanmamıştır.

Türkiye’de kök hücre naklinin maliyeti nedir?

İstanbul, Türkiye’de kök hücre tedavisinin ortalama maliyeti 6.500 €’dur. İhtiyaçlara bağlı olarak fiyat 3.000 Euro ile 10.000 Euro arasında değişebilir.

Kök hücre tedavisi2900 €

Kök hücre tedavisi nedir?

Kök hücre tedavisi, esas olarak hematolojik durumlar için birkaç on yıldır kullanılmaktadır. Günümüzde, anti-aging, saç dökülmesi ve yara izlerinin tedavisi ve yüz, yanak, burun ve göğüs estetiği gibi kozmetik ve estetik rejenerasyon ve gençleştirme arayanlar için son zamanlarda en popüler tedavilerden biri haline gelmiştir. İstanbul’da kök hücre tedavisi yaptırmak için ihtiyacınız olan bilgileri burada bulabilirsiniz.

Kök hücre nedir?

Kök hücreler, insan vücudunda onarım ve yenilenme faaliyetlerini yürüten, aynı zamanda çoklu potansiyele sahip bir hücre grubudur. Yani tüm organlarımızın dokularını yenileyen ve kendini yenileme özelliğine sahip hücrelere kök hücre denir.

Kök hücreler, insan vücudundaki tüm yapıları meydana getiren hücrelerdir ve kendi kendilerini yenileyebilmeleri bakımından benzersizdirler. Bu nedenle kök hücreler birçok hastalığın tedavisinde kullanılmaktadır. Bunun nispeten yeni bir prosedür olduğu unutulmamalıdır.

Kök hücre tedavisi veya terapisi, bir hastanın hasarlı hücrelerinin, dokularının ve organlarının yenilenmesini mümkün kılar. İşlem, hastadan (otolog transplantasyon) veya uyumlu bir donörden (allojenik transplantasyon) veya yarı uyumlu bir donörden (haploid transplantasyon) kök hücrelerin nakledilmesiyle gerçekleştirilir.

Kök hücre tedavisi genellikle kemik iliğinden alınan kök hücreler kullanılarak uygulansa da artık periferik kan, kordon kanı veya yağ dokusu kullanılarak da uygulanabilmektedir.

Kök hücre tedavisi nasıl uygulanır?

Kök hücre elde etmenin en yaygın yolu periferik kan, kemik iliği, göbek kordon kanı veya göbek yağ dokusudur. Uygun kök hücre hastadan ya da donörden alındıktan sonra hastanın damar yoluna ya da doğrudan hasarlı bölgeye enjekte edilir.

Başarı oranı hastalığın türüne, zaman dilimine ve karşılaşılan komplikasyonlara göre değişmektedir. Bazı durumlarda da kök hücre yapışması gerçekleşmeyebilir ve tedavinin tekrarlanması gerekebilir.

Yine son bilimsel çalışmalar, deri altı yağ dokusunun en yoğun kök hücre popülasyonuna sahip olduğunu göstermektedir. Bu nedenle göbek çevresindeki yağ dokusundan elde edilen kök hücreler özellikle estetik uygulamalarda yoğun olarak kullanılmaktadır.

Basit bir ifadeyle, deri altı yağ dokusunda veya göbek çevresinde perisitler (uydu hücreler) şeklinde bulunan kök hücreler, yağ dokusunun liposuction ile alınmasıyla elde edilir ve kök hücreler açısından zengin bir stromal vasküler fraksiyon (SVF) elde edilir.

Elde edilen yağ dokusu örneği (genellikle bir bardak) laboratuvar koşullarında ve steril bir ortamda ayrıştırıldıktan sonra enjeksiyon yöntemi kullanılarak gençleştirmek veya onarmak istediğiniz bölgeye enjekte edilir.

Kök hücre çeşitleri

Kök hücreler insan vücudunda temel olarak iki tipte yoğunlaşmıştır: yetişkin kök hücreler ve embriyonik kök hücreler.

Yetişkin kök hücreleri genellikle kemik iliği ve yağ dokusunda bulunur. Embriyonik kök hücreler ise embriyo veya göbek kordonunda bulunur.

Kök hücre nakli hangi alanlarda kullanılır?

Kök hücre tedavisi başlıca kalp, beyin ve sinir hastalıklarında kullanılır. Kemik iliği kanserleri, lenfomalar, Hodgkin lenfomalar, lösemiler, anemiler, Akdeniz anemileri, organ kanserleri, plazma hücre hastalıkları, kemik iliği yetmezliği, multipl miyelom, kalıtsal ve doğumsal kan hastalıkları, immün yetmezlik hastalıkları ve kalıtsal metabolik hastalıklarda uygulanabilir.

Erişkin kök hücreler ile kök hücre tedavisi yaşlanma karşıtı tedavilerde, yüz ve cilt gençleştirmede, saç dökülmesine destekte, eklem, kıkırdak ve kireçlenme tedavilerinde sıklıkla kullanılmaktadır.

Kozmetik ve estetikte kök hücre tedavisi

Günümüzde birçok kök hücre tedavisi yöntemi mevcuttur. Estetik alanında en yaygın olarak kullanılan ve en etkili olduğu kabul edilen yöntem, yağ dokusu kullanılarak yapılan kök hücre tedavisidir.

Yapılan araştırmalara ve bilimsel yayınlara göre estetik uygulamalardan biri olan kök hücre tedavisinin etkisi yaklaşık 6 ay sonra görülmeye başlamakta, cildin özelliklerine ve yaşlanma durumuna bağlı olarak hastalarda 5 ila 10 yıllık bir gençleşme gözlenmektedir.

Bu yöntem aynı zamanda dünyada en sık kullanılan ve en başarılı olan yöntemdir. Estetik ve kozmetik prosedürlerin bir parçası olarak kök hücre tedavisi şunları içerir;

• Anti-aging,
  • Saç dökülmesinin tedavisi,
  • Yara izi tedavisi,
  • Yüz şekillendirme (yüksek ışık efekti),
  • Çene şekillendirme,
  • Elmacık kemiği dolgusu,
  • Ameliyatsız göğüs cerrahisi,
  • Ameliyatsız kalça kaldırma (BBL),
  • Burun deformitelerinin giderilmesi (burun düzeltme),
  • Sıvı yüz germe,
  • Dudak büyütme,
  • El ve bacak estetiği.

Araştırmalar, kök hücrelerin kök hücreden zenginleştirilmiş yağ enjeksiyonları ile birlikte uygulandığında iyileşme, parlaklık ve cilt germe etkileri açısından iyi sonuçları optimize ettiğini göstermektedir.

Bu tedavi aynı zamanda yüzün çeşitli bölgelerinde hacim kaybında, yüzün belirli bölgelerinde şekillendirme etkisi elde edilmesinde, kırışıklıkların azaltılmasında ve yüze daha genç bir görünüm kazandırılmasında çok iyi sonuçlar vermektedir.

Yüz ve cilt gençleştirme için kök hücre tedavisi

Yağ dokusundan elde edilen kök hücrelerin kullanıldığı yüz ve cilt gençleştirme amaçlı kök hücre tedavisi günümüzün en popüler tedavilerinden biridir. Bu tedavide, bir tür liposuction yöntemi kullanılarak karın bölgesinden yaklaşık bir bardak yağ dokusu çıkarılır.

Alınan yağ dokusu bekletilmeden hemen tedavi edilir. Ardından yine hiç vakit kaybetmeden yüzün istenilen bölgesinde özel aletlerle küçük delikler açılarak taze kök hücreler cilt altına enjekte ediliyor. Bu sayede cilt kendi fibroblastlarını ve elastik maddesini yenilemeye başlar.

Yağ dokusunda parçalanan kök hücrelerin dondurulmadan ya da başka bir merkeze gönderilmeden, taze olarak hemen cilt altına enjekte edilmesi gerektiği unutulmamalıdır. Dondurulmaları halinde kök hücrelerin canlılığı etkilenebilir.

Bu nasıl olur sorusunun cevabı şudur: zaman içinde cildimiz çevresel faktörler, güneş vb. nedenlerle elastikiyetini ve canlılığını kaybeder. Cilt altına kök hücre enjeksiyonu ile cildin elastikiyetini yeniden kazanması için bir uyarı verilir. Buraya enjekte edilen kök hücreler kolajen sentezini artırarak cilde daha canlı, daha genç bir görünüm kazandırır.

Saç dökülmesi için kök hücre tedavisi

Kök hücre tedavisi saç dökülmesinin tedavisinde de etkili bir rol oynamaktadır. Elde edilen kök hücreler saçların seyrelmeye başladığı bölgelere enjekte edilir ve bu da bölgenin yenilenmesi ve onarılması üzerinde olumlu bir etki yaratır.

Eklem rahatsızlıkları ve kireçlenme için kök hücre tedavisi

Kök hücre tedavisinin eklem kireçlenmelerinde, menisküs, bağ yırtılmalarında ve spor yaralanmalarında yenileyici etkisi olduğu bilinmektedir. Aynı şekilde elde edilen ve ayrıştırılan hücrelerin hastanın eklemine enjekte edilmesi ile uygulanmaktadır.

Bu uygulamada amaç yaklaşık 6 ay içinde kıkırdak dokusu veya benzeri bir tabaka oluşturmaktır. Enjekte edilen kök hücreler eklemlerdeki dokunun yenilenmesini, bağ dokusunun yenilenmesini ve kendi kendini onarmasını sağlar.

William

Adım William Royer ve karmaşık bilimsel verileri yazma konusunda deneyimli bir tıp yazarıyım. İmmünoloji ve hematoloji alanlarında uzmanım. Doktorlar, hemşireler ve hasta savunucuları da dahil olmak üzere çeşitli sağlık profesyonelleriyle yakın bir şekilde çalışmaktan büyük ilham alıyorum.